Sediu Blum România

Tema: Extindere, supraînălțare și remodelare sediu Blum, România

? Cum poate fi exprimată în arhitectură specificitatea companiei adăpostite în clădire

Propunere:

– De peste 60 de ani, tehnologiile companiei austriece Blum- de feronerie pentru mobilă- perfecționează mișcarea. De aceea conceptul pentru noul sediu din România a fost acela de „percepție a mișcării”;

– Proiectul a fost dezvoltat pe volumul existent al vechiului sediu peste care s-a făcut o supraînălțare cu extinderea zonelor de showroom și birouri. Cu această ocazie, clădirii i-a fost dată o noua identitate;

– Contextul poziționării clădirii pe șoseaua DN1- percepută din viteza mașinii- a condus suplimentar către alegerea unei expresii arhitecturale dinamice. Această percepție este dată de folosirea lamelelor verticale pentru fatadă, vopsite gri antracit pe o față și portocaliu (culoarea de identitate Blum) pe cealaltă. Ele rezolvă totodată protecția la zgomot și umbrirea;

– În poziție neutră -deschisă a lamelelor- clădirea este percepută ca fiind portocalie dinspre București și gri dinspre Ploiești. În plus, lamelele sunt acționate electric din interior. În funcție de dorințele legate de umbrire ale utilizatorilor, fațada se schimbă pe secțiuni, fiind astfel în permanență mișcare.

An: 2014- 2016

Status: Realizat

* Premiul secțiunii „Arhitectură corporate” al Anualei de Arhitectură București, 2016